İKİ KULE’Yİ TASARLAMAK PRODÜKSİYONA
GEÇMEDEN ÖNCE YAPILAN ÇİZİMLERDEN, EN SON
MONTAJLARA
KADAR, PETER JACKSON VE EKİBİNİN KENDİLERİNİ
TOLKİEN’İN
DÜNYASINI OLABİLDİĞİNCE GERÇEKÇİ BİR BİÇİMDE
BEYAZ PERDEYE
AKTARMAYA ADAMIŞ OLMALARI, DEV BİR PRODÜKSİYON
OLAN
YÜZÜKLERİN EFENDİSİ ÜÇLEMESİNİN HER AŞAMASINDA
KENDİNİ
GÖSTERİR.
ÖN HAZIRLIKLARIN DAHA İLK
AYLARINDA,
JACKSON, YÜZÜKLERİN EFENDİSİ’NİN HARPER
COLLİNS TARAFINDAN
YAYINLANMIŞ VE ÖDÜL KAZANMIŞ RESİMLİ
VERSİYONUNDAKİ
OKUYUCULARA YENİ UFUKLAR AÇAN RESİMLERİ YAPAN
SANATÇI
ALAN LEE’Yİ, YAPIM TASARIMI GÖREVİNİ YAPAN
GRANT MAJOR
İLE ÇALIŞMAK VE TOLKİEN’İN DÜNYASINI HAYATA
GEÇİRMEK
İÇİN EKİBE DAHİL ETTİ. DÜNYANIN EN İYİ TOLKİEN
RESSAMLARINDAN
BİRİ OLARAK KABUL EDİLEN JOHN HOWE DE EN
BAŞINDAN BERİ
TASARIM EKİBİNDE GÖREVLENDİRİLMİŞTİ..
LEE VE HOWE’NİN ÇALIŞMALARI,
PRODÜKSİYON
BOYUNCA YAPILAN TASARIMLARIN OMURGASINI
OLUŞTURDU VE
JACKSON’IN ÜÇLEMESİNDEKİ ORTA DÜNYA
GÖRÜNTÜLERİNİN ORTAYA
ÇIKMASINDA BÜYÜK ROL OYNADI. LEE, “ ORTA
DÜNYA, GERÇEK
BİR YER OLMALIYDI. KESİNLİKLE BİR HAYAL DEĞİL.
OLABİLDİĞİNCE
GERÇEKLİK HİSSİ VERMELİYDİ. ELİMDEN GELDİĞİNCE
BUNU
SAĞLAMAYA ÇALIŞTIM. MANZARALAR ÜZERİNDE
KİTAPLARDA OLDUĞU
GİBİ YOĞUN BİR KONSANTRASYONLA ÇALIŞTIM.”
DİYOR.
LEE,
PRODÜKSİYON BOYUNCA HEP SETTE KALDI. BAZEN İŞE
YARAYACAK
BİLGİLER VEREREK BAZEN DE ELİNE ALDIĞI BİR
FIRÇAYLA
DEKORLARA SON BİR OTANTİK DOKUNUŞ YAPARAK
EKİBE DESTEK
OLDU.
OSCAR ÖDÜLÜ’NE ADAY
GÖSTERİLEN YAPIM
TASARIMCISI MAJOR, TEPENİN ÜZERİNDE YER ALAN,
OVALARLA
ÇEVRİLİ, ARKASINDA GÖRKEMLİ BİRKAÇ SIRA DAĞ
OLAN VE
BİREBİR GERÇEK BOYUTLARDA YAPILAN ROHAN’IN
NEFES KESEN
BAŞKENTİ EDORAS’IN İNŞA EDİLMESİNDE, HER
AŞAMAYI DENETLEDİ.
FANGORN ORMANI’NIN YAŞAYAN AĞAÇLARININ
ÜZERİNDEKİ ROHAN
ASKERLERİNİN RÜTBELERİNE KADAR EN İNCE
DETAYLAR VE GERÇEKÇİLİK
SÜREKLİ OLARAK ÖNCELİKLİ KONULARDI.
DAHA ÖNCE JACKSON’LA MEET THE FEEBLES’DAN
HEAVENLY CREATURES’A
KADAR BÜTÜN FİLMLERİNDE BERABER ÇALIŞAN,
WETA’NIN İKİ
OSCAR KAZANAN ÜYELERİ RİCHARD TAYLOR AND TANİA
RODGER,
YÜZÜKLERİN EFENDİSİ PRODÜKSİYONUNUN
YARATIKLAR, MAKETLER,
ZIRHLAR, ÖZEL MAKYAJ EFEKTLERİ GİBİ
ALANLARINDA DENETİME
VE YOL GÖSTERMEYE DEVAM EDİYORLAR.
DEV KALELER, YÜKSEK HİSARLAR
VE HER
YÖNÜYLE HAYATA GEÇİRİLECEK UYGARLIKLARIN
GETİRDİĞİ KARMAŞIKLIK
NEDENİYLE, HER ÜÇ FİLMİN DE PRODÜKSİYON
BAŞLAMADAN ÖNCE,
STORYBOARD’LARI CHRİSTİAN RİVERS TARAFINDAN
OLUŞTURULDU.
BİRBİRİNE EKLENEN BU RESİMLERLE, İKİ KULE BİR
ANİMASYON
FİLMİ GİBİ HAZIRLANDI. BU GÖRÜNTÜLER,
PRODÜKSİYON TASARIMINDAN,
GÖRÜNTÜ YÖNETİMİNE VE BENZERSİZ GÖRSEL
EFEKTLERİ HAZIRLAYAN
WETA LİMİTED’E KADAR HER DEPARTMANA YAPMASI
GEREKEN
İŞLER KONUSUNDA İNCEDEN İNCEYE BİLGİ VERDİ.
DAHA TEK BİR 35MM’LİK KARE
ÇEKİLMEDEN,
WETA, ÖNEMLİ YAPILARIN VE ARAZİLERİN
MAKETLERİNİ HAZIRLADI.
JACKSON, GERÇEK BOYUTTAKİ SETLERDE NASIL ÇEKİM
YAPMASI
GEREKTİĞİNİ DAHA İYİ PLANLAMAK İÇİN, BU
MAKETLER ARASINDA
KALEM KAMERAYLA MANEVRALAR YAPTI. SETLER
TAMAMLANDIĞINDA
VE ÇEKİM BAŞLADIĞINDA JACKSON, SANKİ DAHA ÖNCE
ORADA
BULUNMUŞ GİBİ, ORTAMA HAKİMDİ.